En gul och grön vårdröm...






Nu har det gått en hel vecka sedan jag utlovade att ni skulle få en ny sminkning.
Har tyvärr varit lite mycket som behövt min uppmärksamhet från förra helgen till nu.
Har haft lite jobbigt med att få tillräckligt med sömn så jag har varit helt slut om
kvällarna och inte haft tillräckligt med ork för att även kunna blogga och sminka mig.
Har somnat väldigt tidigt på kvällarna denna vecka.

Men nu tar jag nya friska tag och ger er äntligen en ny sminkning! =) Så nu kommer Heidis önskemakeup, vårbetonad makeup i färgerna gult och grönt! =)

 


 

 

Då kör vi!!!

 

1.) Jag börjar i vanlig ordning med att lägga en foundation, concealern Cover All Mix från Makeupstore och därefter mätta med ett löspuder som jag applicerar med en puderborste i cirkelrörelser.

 

 


 

2.) Därefter lägger jag på MakeUpStores High Tech Lighter i färgen Platina och lägger sedan på den gul-guldiga skuggan Famous som är en Microshadow från MakeUpStore, på lite mer än halva ögonlocket. Jag ”trycker in” denna skugga med en ögonskuggspensel för att få så mycket av pigmentet i skuggan att fastna. Sen stryker jag lätt med penseln för att få skuggan och High Tech Lightern att blanda sig med varandra och få till ännu mera skimmer. Jag lägger även lite av den guld-gula skuggan vid inre ögonvrån och ner längs med halva nedre fransraden.

 

 

 

 


 

3.) Sen applicerar jag den mörkt gröna skuggan med ett litet stick av blått i. Här har jag använt mig av MakeUpStores Microshadow Buzzer.

Jag börjar lägga skuggan en bit in längs den övre fransraden, ökar på bredden på linjen mer och mer ut mot yttre ögonvrån och drar den en bit ifrån ögat. Därifrån fortsätter jag att lägga skuggan upp och in emot globlinjen. Man kan nästan säga att det bildas ett Y av skuggan. Jag lägger även lite av skuggan från yttre fransraden, längs med nedre fransraden, ungefär till halva raden.

 

 

 


 

4.) Sedan tonar jag de skarpa linjerna mellan skuggorna och lägger även på en highlighter under ögonbrynet och ner emot där den möter den gula och gröna skuggan. Till detta har jag använt mig av MakeUpStores MicroShadow SunBreeze.

 

 


 

5.) Så är det dax för eyeliner och kajal. Längs med hela övre fransraden har jag lagt en tunn svart eyeliner, bara för att markera ögat och för att få en ökad täthet mellan fransarna. Jag börjar med eyeliner i inre ögonvrån och drar ett tunt streck. När jag kommer till mitten så breddar jag linjen något. Här har jag använt mig av Maybellines ”Line Definer” som är en eyeliner i pennform med en filtspets som en tuschpenna. Den är väldigt lätt att applicera med.

Sedan tar jag en ljust mintgrön kajalpenna, MakeUpStores ”Copacabana”, och drar ett streck från yttre ögonvrån längsmed halva nedre fransraden.

Så suddar jag den gröna linjen för att få en lite mjukare framtoning. Suddar även övergången mellan den guld-gula skuggan och kajalpennan för en fin övergång.

 

 


 

6.) Mascara-dax!!! Här har använt mig av en alldeles ny medlem i Maybellines mascarafamilj. En mycket positiv upplevelse måste jag säga! Den heter One By One och motsvarar verkligen förväntningarna. Den är väldigt lätt att jobba med, har en liten gummiborste med mängder av små ”taggar” och fångar verkligen upp varje frans.

Om man lägger på två lager (som jag gjort här) får man nära på en känsla av att man har lösögonfransar, så effektfull är den. Jag köpte min för det låga priset av 109 kr på Ica Kvantum här i Övik, vilket jag tycker är ett bra  och överkomligt pris för en så pass bra och nylanserad mascara.

 

 

 

 

 


 

7. Efter mascaran lägger jag på en aning rouge som bara kan anas, för att få lite fräsch rosighet över kinderna.

 

8.) Finalen blir ett läppglans i en liten tub från Oriflame. Färgen heter ”Oh Baby”

 

Och så....... Voila!!! =D

En fräsch, lite annorlunda och roliga färgkombination så här framåt våren. Naturligtvis behöver man inte lägga på lika mycket skugga som jag gjort, utan det är ju efter tycke och smak. Men detta är min lilla idé om en gul-grön makeup!

Hoppas att du gillade den, Heidi! =)

 

 

 

 

 

Ni är varmt välkomna att ge mig mer utmaningar på era önskemakeups!!!

 

 


Kommentarer
Postat av: Diana

Väldigt vårfräsch make tycker jag!! Du blev lite lik en älva eller en fe, lite oskyldigt och strålande :-) Mycket snyggt! Väldigt passande med en ganska färglös läppglans, då blev det inte "för mycket" utan alldeles lagom fast det ändå är lite annorlunda och "sticker ut". Du är sååå duktig:-) Otroligt att man kan bli sådär duktig utan en make up utbildning må jag då säga!! Det visar bara att har man ett stort intresse av något så kan man ändå lära sig på egen hand och kanske till och med ännu duktigare än de som utbildat sig till t ex make up artister! Kul att följa din blogg!! Om jag fick komma med en önskning så skulle det vara intressant att se din version av en riktig fest make-up med lösögonfransar, glitter osv :-) Ha det så bra!

Kramar Diana

2011-04-02 @ 15:32:38
Postat av: Hanna

Diana: Härligt att höra att du gillade denna vårmakeup! Tack för berömmet! =D



Jaa jag har ett brinnande intresse för makeup!!!

En dröm vore att få möjligheten att kunna gå en riktigt bra makeuputbildning för att även kunna bli makeupartist. Det vore väl nått, taxichaffis som även är diplomerad makepartist! =D

Men för att kunna göra det så krävs det resurser iform av pengar, och även tid där en sådan utbildning skulle kunna passa in... Och det finns tyvärr inte =(

Men tills dess den chansen kanske kommer, så suger jag i mig av all inspiration och kunskap jag kan få från alla håll och kanter.

Denna blogg är ett led i detta, då jag kan få ideér, ännu mera inspiration och respons från er som läser här.

Så roligt med kommentarerna som man får, önskar mig ännu flera sådana! Både ros som ris!!! =D



Självklart ska jag fixa en festmakeup, Diana!!!

Ge mig gärna ännu flera önskningar och utmaningar, för det gör det ännu roligare med denna blogg. =D



/Kram Hanna

2011-04-02 @ 20:58:46
URL: http://makeuptodaybybambi.blogg.se/
Postat av: Heidi

men helvette vad snyggt..!!=))

ååh...jag måste skriva en inköpslista igen från sidan här..

2011-04-02 @ 21:44:38
Postat av: Hanna

Hihihi!!! Vilken underbart härlig kommentar av dig, Heidi!!! =D =D

2011-04-02 @ 23:35:41
URL: http://makeuptodaybybambi.blogg.se/
Postat av: Marlene

Sjukt snyggt duktig du är=)

2011-04-30 @ 00:58:30
Postat av: Hanna

Tack Marlene! Så roligt att du gillade det!!!

Jaa jag älskar att ta ut svängarna och experimentera med starkare färger.

Jag är ju så sällan ute på krogen tyvärr nuförtiden, annars hade jag nog fått nytta av alla härliga färger jag skaffat mig under årens lopp och under sista tiden.

2011-04-30 @ 01:12:15
URL: http://makeuptodaybybambi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0