En sirlig slöja av silver & turkost …




Idag är jag sa bussig att jag lägger in ytterligare en makeup, lite plåster på såren för att ni har fått vänta ett antal dagar på en uppdatering från mig!

Så här kommer nästa makeup! Den går i silver och turkost, är väldigt enkel och snabb att skapa, men ger mycket effekt av färgerna. Just denna sminkning skulle jag utan att tveka kunna gå till jobbet med i mitt yrke som taxichaufför.

Igårkväll hade jag denna makeup när vi åkte för att födelsedagsfika hos min svärfar som igår fyllde hela 90 år. Kände mig fin i detta! =)

 



Så här gjorde jag denna makeup:

 

1.) Jag börjar med att lägga en foundation, sen concealern Cover All Mix från MakeUpStore och därefter mätta med ett löspuder som jag applicerar med en puderborste i cirkelrörelser.

 

 


 

2.) Jag tar åter en puderborste och applicerar med lätta drag ett ”Bronzing Powder” (solpuder) på kinderna, i mitten av pannan, på hakan, lite på halsen och i urringningen. Det skapar en lätt solkysst ton på huden som blir fräscht till ögonmakupen. Under sommaren behöver man ju inte något solpuder då man är naturligt brun. Men nu, så här i början av våren, känns det fint med en aning färg som fräschar upp den vinterbleka hyn.

 

 

 


 

3.) Applicerade sedan MakeUpStores High Tech Lighter i färgen "Platina" för att lyfta dom andra skuggorna och ge mera skimmer. Dessutom så håller sig ögonskuggorna på plats en hel dag med hjälp av High Tech Lighter och håller emot både tårar och vatten, utan att skuggorna rinner av. Man måste ha en riktigt bra makeupremover för att tvätta av den, då den är fet i konsistensen.

 


4.) Jag börjar med att lägga den silverfärgade skuggan ”Silver/Argent” (nr 810) från Maybelline vid inre ögonvrån ut mot halva ögonlocket. Jag lägger även lite i ”gropen” i inre ögonvrån mot näsroten. Det förstärker effekten ytterligare. Jag applicerar med en pensel med ett lätt tryck och suddar sedan lite med penseln över skuggan, så att den silverfärgade skuggan och High Tech Lightern ”smälter samman” så att man får mesta möjliga skimmer av dom tillsammans.

 

 

 



 

5.) Sen lägger jag den turkosa skuggan från yttre ögonvrån in till halva ögonlocket och följer sedan globlinjen. Här har jag använt en riktigt kraftig turkos skugga som ingår i en trio från H&M som jag köpte för ett år sedan. Trion heter Risky Business men jag tror tyvärr inte den ff finns att köpa.

 

 

 

 


 

6.) Dags att tona ut skuggornas skarpare kanter. Jag lägger sen en highter under ögonbrynet och ner mot dom andra skuggorna. Här har jag använt MakeUpStores ”Sun Breeze”.

 

7.) Så dax för kajal. Längs med hela övre fransraden lägger jag en tunn svart kajal, för att få till lite mera djup i blicken och för att ”täta” mellan fransarna. Längs med halva nedre fransraden lägger jag en marinblå kajal för att få en fin kontrast mot det turkosa och silverfärgen. Sen suddar jag kajalen så den blir en mjuk fin linje. Jag applicerar även IsaDoras Inliner kajal ”Satin White” (nr 50) längs med hela inre kanten av nedre fransraden, för att lyfta och få en piggare blick. Ögonvitan ser vitare ut med detta trick. Den svarta som jag använt här kommer från MakeUpStore. Den marinblå är Viva la Divas ”Blue Lagoon” (nr 5).

 

 

 

 


 

8.) Dags för mascaran! Här har jag använt mig av min nyinköpta och helt fantastiska mascara ”One By One” från Maybelline. Den ”plockar” verkligen varje frans med sin gummiborste och ger både volym och längd åt fransarna. Man får en fin lösögonfranseffekt av denna mascara.

 

 

 


 

 

9.) På läpparna applicerar jag en mörkare läppglans från Claudia i färgen Golden Chocolate.

 

 

 

Här har ni resultatet! =D


 

Blev en skir makeup med skimmrande effekter! Hyn får så fin lyster av solpudret och det turkosa och silvriga i ögonmakeupen förstärker fräschören. =)


Vad tycker ni?

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Heidi

men jösses så pigg du ser ut,)passar dej fint den färgen=)highlighter verkar ju vara en kanon produkt..pricken över I:et..Primer förresten vad har man det till,kom just på det,du har säkert skrivit om det redan tidigare..

2011-04-03 @ 19:18:56
Postat av: Hanna

Heidi: Tack för det =)

Jaa en highligther är verkligen en bra produkt.

Man behöver inte använda en särskild sorts färg på skugga till det men någon form av ljusare skugga som känns "lätt" och transperant, brukar man använda till det. Gärna med en skimrande effekt.



Man kan använda sig av en beige, ljust grå, vit eller någon annan färg som man tycker passar för makeupen. Kanske en svagt limefärgad, gulatig eller svagt rosa passar, det väljer man själv.



Jo jag nämnde om vad en primer är i inlägget "Back to the 50´s", men det gör inget.

Det är bara att fråga på, det finns absolut inga dumma frågor. =)



En primer är som en ögonkräm kan man säga.

Den torkar på huden snabbt och används för att ögonskuggorna ska sitta bättre och hålla makeupen under en hel dag.

Primern hjälper även till så att skuggan ligger jämt över ögonlocket och inte bildar ränder i vecken på ögonlocket. Det kan ju annars bli så med en ögonskugga efter bara några timmar.

Men primern förhindrar detta.

Det räcker med att lägga på ett väldigt tunt lager av primern.

Lägger man på för mycket så kommer det att bildas ränder av skuggan för att det blir för kladdigt.



Jag hoppas att du fick svar på din fråga nu, annars är det bara att fråga igen. =)



/Kram Hanna

2011-04-03 @ 19:45:33
URL: http://makeuptodaybybambi.blogg.se/
Postat av: Heidi

tack nu klarna det lite för mej igen=)

2011-04-03 @ 20:02:07
Postat av: Hanna

Ok, så bra!

Det är bara att fråga om det uppkommer fler frågetecken. =)

2011-04-03 @ 20:07:01
URL: http://makeuptodaybybambi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0