Vardagsglam...


Idag blev det en mycket stilren makeup som glimmar. =)
Kände för att använda jordnära färger men som ändå ger lite
glam åt vardagen.

Idag har jag använt mig av tre skuggor.
En kommer från IsaDoras kollektion av mono-skuggor Eye Focus
och färgen heter "Champagne" nr 33.
Dom andra två skuggorna är ur NYX serie "Ultra Pearl Mania"
med lösa skuggor som visas längre ner i bloggen.
Den bronsfärgade heter "Mink Pearl" och den mörkt gråfärgade
heter "Charcoal Pearl".





Jag hoppas att ni förstår min ritning. Strecken utgår från varje skugg-
namn och har strecken ett tvärgående streck så lägger man bara skuggan
dit. För att få till fina övergångar mellan skuggorna så gäller det att sudda
de skarpa kanterna som uppstår när man lägger skuggorna.
Så vad gäller makeupar som dessa så är det inte att lägga just skuggorna
som tar tid, utan själva suddandet av kanter.
Jag tycker att det är enklast att  använda en medelstor pensel med "knubbig"
borstform för att sudda. Men det är en smaksak vad man trivs med att använda
för just detta. Funkar självklart med andra sorters penslar också. =)







Jag har använt Make Up Stores kajalpenna "Silver soil" på hela
övre fransraden och längs med halva nedre fransraden.
Även här gäller det att sudda för att få en mjukövergång.






Till läpparna har jag använt en härligt klart rosa läppstift från
Max Factor, "English Rose" nr 510.


Här har ni slutresultatet! =)




Så vad säger ni om dagens makeup? Gillar ni den?
Lämna gärna kommentarer, både ros och ris.

Skulle även vilja ha förslag av er på sådant som ni vill se här på bloggen.
Olika sorters makeups och gärna förslag på färger.
Det är så mycket roligare att skriva här ute om jag kan bjussa på makeups
som ni önskar.

Tills nästa gång, ha det så gott allihopa!








Kommentarer
Postat av: Cattis

Jämarns vad du passar bra i de där färgerna! Gillar denna makeup skarpt. Vet inte om jag skulle passa i det själv, men måste prova. Man vet inte förrän man har provat :)

Har inga förslag just nu... Men återkommer om jag kommer på något :)

Kram.

2011-08-19 @ 09:31:02
URL: http://caxxis.blogg.se/
Postat av: Rebecca Rehn { F O T O }

Gud vad snyggt!

2011-08-19 @ 20:36:56
URL: http://rebeccaarehn.blogg.se/
Postat av: llaw

gå in på http://bloggriket.se "nya bloggar" och klicka på "llaw" min blogg så gör jag detsamma med din så får båda en röst :D ha en trevlig söndag, kram!

2011-08-21 @ 10:09:38
URL: http://llaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0