Presentationen...





Startar upp första blogginlägget med att berätta om vem jag är
och varför jag startat denna blogg.

Mitt namn är Johanna, men kallas ofta för Hanna.
Jag är snart 34 år och bor i Örnsköldsvik tillsammans med min
sambo sedan 14 år tillbaka och våra två underbara barn som är
12 och 6 år gamla.

För många år sedan blev jag under en plojmatch i hockey kallad
för "Bambi på hal is" för jag är jag gruvligt dålig på att åka skridskor.
Jag kunde knappt ta mig fram på isen under denna match. ;-)
Därav kommer namnet Bambi.
Jag har sedan tidigare en blogg här på blogg.se, www.bambihanna.blogg.se
och därför yckte jag att det skulle vara en bra återknytning till den bloggen
då jag nu döpte denna blogg till "Makeup to day by Bambi".
Jag har sedan jag var mycket ung varit intresserad av makeup
och hudvård.
Vill minnas att mitt intresse för detta startade när jag under
mellanstadietiden fick komma hem till min 6 år äldre tremänning,
Pia, som tyckte om att sminka mig.
Minns att jag var så stolt när jag kom hem igen från henne att
jag tvunget ville bli fotograferad för att kunna ha kvar på bild
vad snygg jag blivit av hennes framfart med sminket. :-D

När jag själv började sminka mig i början av högstadiet tyckte
jag det var stort att få börja använda mascara och läppglans.
Tyckte att det syntes en sån stor förändring så fort man sminkat
sig färdigt.

Under gymnasietiden började jag pröva på det här med ögonskuggor,
men jag använde dom väldigt sparsamt. Har på ett sätt alltid tyckt om
att siynas, men ändå varit väldigt osäker på "vad folk ska säga" om
hur man sminkat sig.

Men med åldern har intresset inte gett med sig, utan ju äldre jag blivit
och ju säkrare jag blivit på mig själv, desto mer har jag vågat ta ut
svängarna inom sminkets värld.

Så nu för tiden har jag mer och mer börjat att använda mer och mer färg
på skuggor och läppstift.
När jag tycker att jag lyckats rikigt bra och känt mig nöjd med dagen eller
kvällens makeup så har jag börjat ta en del "ego-bilder" med mobilkameran.
Detta för att själv kunna ta fram bilderna när jag vill göra en vis makeup
igen som jag gillat.

Nu har jag en hel del bilder i mobilen och kom på att jag kanske ska dela
med mig av dessa bilder genom att starta en blogg.
Skulle vara roligt att få respons av andra som och är biten av det här med
makeup. Kanske kan jag även ge en del råd om olika produkter och kanske
får jag en del råd från andra om produkter och hur man kan lösa visa frågor
som kan uppkomma när man står där framför spegeln med makeup-penslarna
i högsta hugg. ;-D
Tillsist ska jag bara nämna mitt absoluta favoritmärke inom makeup som är
Make Up Stores.
Jag älskar deras pigmentrika och dryga skuggor.
Men jag använder även andra billigare produkter, bara dom är av bra kvalitét.

Så här med finner jag nu denna blogg invigd! :-D
Mycket nöje!


Kommentarer
Postat av: Diana

Hej!

Vilken fin blogg du har gjort!! Inte visste jag att du var så sminkintresserad! Då har vi verkligen ett gemensamt intresse!! Ska bli jätteintressant och roligt att följa din blogg. Du har verkligen detaljerat beskrivit instruktioner som man kan följa på enkelt sätt! Jag älskar Make-up stores produkter speciellt deras puder foundations och deras borstar. Deras läppglans och stift ska man inte bara tala om!! Tyvärr så kör man bara samma race nuförtiden och sminkar sig på samma vis. Hinner inte följa trenderna längre :-(

Men intresset kanske väcks till liv nu då man får läsa din blogg!

Ha det så bra.

Kramar Diana

2011-03-21 @ 09:57:46
Postat av: Ante

Hej sötnos!



Visste inte att du bloggade! Iof gör väl de flesta det nu för tiden. Hoppas du får massa framgång med din blogg. Funderat på att göra Youtube tutorials?

Det kan vara intressant för dem som behöver en steg för steg förklaring och din färgsprakande personlighet gör sig nog bra på Youtube. :)



Kramas och massa lycka till!



//Andreas

2011-03-21 @ 10:34:49
URL: http://andreasnorlen.blogg.se/
Postat av: Hanna

Diana: Tack snälla du för ditt beröm! =D

Så roligt att du vill följa min blogg!



Jaa jag bara älskar MakeUpStores produkter, och har under de senaste åren samlat på mig ett helt gäng med ögonskuggor, penslar, läppstift, pennor osv...

Så jag är väldigt fast i makeupens värld. =)



Jag har också kört på i samma rutin vad gäller färger, men för några år sedan började jag experimentera med olika färger och tyckte att jag

med dom kunde skapa häftiga effekter.

Jag är ju en tjej som syns och hörs och då borde jag nog komplimentera det med lite roliga makeups också, så att säga! =)



/Kram Hanna

2011-03-23 @ 16:05:59
URL: http://makeuptodaybybambi.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ante: Tack gulliga du för lyckönskningarna och ditt beröm om min färgsprakande personlighet! Verkligen roligt att höra!



Joo jag har ytterligare en blogg sedan tidigare http://bambihanna.blogg.se men i den bloggen skriver jag mer om mitt liv, om familjen och livet.



Joo det är fullt möjligt att det framöver kommer att bli tutorials, men jag startar upp så här i början med bilder och beskrivningar i text.



/Kram Hanna

2011-03-23 @ 16:12:34
URL: http://makeuptodaybybambi.blogg.se/
Postat av: Pia Braxenholm

Det känns väldigt kul att jag har varit din inspirationskälla till sminkningen. Minns du när jag hade sminkat och fixat ditt hår hemma i vår lägen het och när du var klar och fick titta i spegeln utbrast du: Inte trodde jag att jag kunede bli så här fin!!! :o)))))

2011-03-26 @ 10:45:28
URL: http://makeuptodaybybambi.blogg.se/
Postat av: Hanna

Pia: Jaa det har du verkligen varit, min inspirationskälla!=)



Jaaaa visst minns jag när du hade gjort det!!!

Var ju flera gånger som du sminkade mig.

Men min den gång för att du tog kort på mig när

jag var färdig. På bilden står jag klädd i en senaps-

gul täckjacka innanför eran ytterdörr.

Jag fick en kopia av det kortet senare, och den

satt i många år uppsatt vid fönstret ovanför radion

i köket hemma hos oss. =)

Du hade gjort nån slags inbakad fläta på mitt då halvlånga hår. Jag tror jag var 11 år då.



Sen minns jag även när jag fick några flaskor med nagellack av dig att ta med mig hem.

Jag var så lycklig, sååååå lycklig!

Bar dom såå försiktigt... Men så snubblade jag på

något på den korta vägen hem och tappade en flaska i

marken, och naturligtvis gick den sönder och nagellacket rann ut på asfalten...



Vilka minne man har! =)



/Kram Hanna

2011-03-26 @ 22:22:15
URL: http://makeuptodaybybambi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0