Champagne och skuggor...


Nu var det återigen länge sedan jag bloggade..
Går liksom i skov det här med bloggandet.
Ibland har jag sån stor lust att blogg och ibland
känns det bara besvärligt.

Tror att en anledning till att jag tycker att det är
besvärligt emellanåt är pga att jag skulle behöva en
bättre kamera att fota närbilder på de makeupar som
jag gör.
Dom två kameror som jag har nu är båda kompakta digitalkameror
som verkar ha lite svårt fokusera när man tar vissa bilder, så jag
får ta ett helt med gäng med bilder varje gång jag gör en ny makeup
och sen sitta med datorns hjälp och kolla närmare om och vilka
bilder som blev skarpa…
För i kamerornas displayer ser dom flesta bilderna
skrapa ut, men när man sen ser dom i datorn så upptäcker
man att endast en bråkdel av bilder verkligen ÄR skarpa…
Denna process tar både tid och tålamod av mig och därav
blir jag less och finner inte att jag har tid att sitta och greja med
bloggen så ofta som jag egentligen vill. =(

Nån som har ett bra tips på en digital systemkamera
som är bra på fokus till närbilder och som inte kostar multum?
Kanske nån av er läsare som har en kamera till salu eller känner
någon som har en till salu?
Tips mottages tacksamt!! =D
Jag vill ju ha mera flyt i bloggandet och detta med en
annan kamera skulle ha stor betydelse för det.
Nog om det så länge.

Nu tar vi det som ni har längtat efter,dagens makeup!!!
Gjorde denna i torsdagskväll inför ett konsertbesök och blev
själv riktigt nöjd! Så vad tycker ni om denna?


 


Jag har använt 3 skuggor och en highliter till denna makeup.
Den ljusa skuggan på den inre delen av ögonlocket en av IsaDora
heter "Champagne" (Nr 33). Den mörkt lila skuggan som börjar på mitten
av ögonlocket heter "Diva" och är en microshadow från Make Up Store.
Den skuggan har jag lagt ut till den yttre delan av ögonlocket och
även skuggat upp i globlinjen.



För att förstärka och få ytterligare ett djup i blicken har jag lagt
endast lite av den mörkt blå-lila skuggan, Make Up Stores microshadow "Tuch"
i den allra yttersta delen av ögonlocket och sedan även dragit lite av den skuggan
en aning upp i yttre delen av globlinjen och "bundit ihop" det med att även sudda
lite längsmed halva undre ögonfransraden.





Sedan har jag använt en ny svart mascara som jag köpte förra veckan.
Den heter Volume Million Lashes från Maybelline.
Den ger verkligen både långa och separerade fransar och volym.
Gillar den verkligen!





På läpparna har jag använt Maybellines Color Sensation Lipstick
"Ice Tea" Shine (Nr 715).
Ett riktigt snyggt läppstift med mycket skimmer, någon som jag älskar
både då det gäller läppstift och ögonskuggor. Jag älskar när det glittrar
och glimmar. Färger lyfts fram på en fantastiskt vis när det är mycket
skimmer i produkterna. Love it! =D
Ursnygg rosa hylsa också som skiftar i regnbågsfärger!



 

Lämna gärna synpunkter och även idéer på sådant som ni skulle

vilja se här på bloggen. Kanske olika färgerkombinationer som ni vill

se eller frågor som ni vill att jag besvarar.

Yes... you name it!  =D

 

Imorgon uppdaterar jag med en färgstark "dragqueen-inspirerad"

makeup som jag hade i helgen! Så missa inte den! =)

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0