Metalliskt grön dragqueen...

Förra veckan hölls årets upplaga av "Regnbågsveckan"  här i Övik.
Jag besökte flera av evenemangen under denna vecka.
På onsdagen hölls föreställningen "Infestus", en teatermonolog av och
med Aleksa Lundberg som föddes som man men nu är kvinna.
Föreställningen handlar om att inte känna att man passar in i den kropp
och till det kön man är född, om att byta till det motsatta könet.
Den kväll blev det en mycket passande färgstark regnbågsmakeup.




På torsdagskvällen var det dax för konsert med Regina Lund på Sliperiet.
Tyvärr var det dålig uppslutning rent publikmässigt, men hon trollband oss
som var där med sina vackra dikter, texter och sånger.
Kvällen till ära tyckte jag att en beige champagnefärgad och mörkt lila sotning
passade. Det var den makeupen som jag visade här i förra inlägget.


På lördagen var det dax att åka till Olearys för att njuta av en fartfylld dragshow
av gruppen Diamond Dogs.
Vad passade då bättre till detta än att lägga en riktigt färgstark och dragqueen-
inspirerande makeup i metalliskt grönt och därtill sätta några rejälja lösögonfransar!
Se nedan och inspireras! 



Här ovan ser ni helheten på hela makeupen.




Jag satte några riktigt läckra korsade lösögonfransar för att få en ännu
mer markerad blick. Tyckte att dom passade ypperligt till en dragqueen-
insprirerad makeup. Vad tycker ni? Är dom inte urläckra? =)




Jag har använt mig 5 skuggor och en highligter.
Finns säker dom som kan tycka att detta ser svårt ut, men det är inte sååå
svårt att lyckas med denna makeup som man kanske kan tro.
Man applicerar skuggorna med start från inre ögonvrån och fortsätter med varje
skugga i tur och ordning ut mot yttreögonvrån.
Använder sedan en bra pensel, gärna med rundad topp, och suddar kanterna
mellan varje skugga.
Lägger sedan den översta skuggan som highligter från ögonbrynet och suddar
samman med den övre kanten av dom andra skuggorna.


Jag använde dessa skuggor:

NYX Pearl Mania: Yellow Gold, Grass, Jade.
Make Up Store Cybershadows: Spruce och Sun Breeze
En grå skugga från Mist Stockholm som tyvärr inte finns med i deras
sortiment längre. Men använd en mörk, något skimrande grå skugga.

Jag applicerade en svart creme eyeliner längs med hela övre
fransraden. Istället för att göra linjen så tunn som möjligt så gjorde jag
den något bredare, just för att den skulle dölja den övre delen på lösögonfransen.
Efter att jag hade satt fast lösögonfransarna så applicerade jag även en
glittereyeliner i mörkgrön ton. Mycket glitter och glamor! =)



På undre ögonfransraden följde jag upp med den kraftigt gröna färgen
Jade och även cybershadow Spruce.
Sedan applicerade jag en mörkt brun-grå ögonpenna med glitter i,
Make Up Stores "Silver soil"
längs med drygt halva under fransraden.
Suddade sedan den skarpa linjen av pennan.

Till läpparna har använde jag ett härligt djuprött läppstift, Cliniqes "Sassy Spice" nr 07.



Så vad gillar ni dessa två stilar, Regnbågen och den metalliskt gröna Dragqueen-looken
som jag visar i detta inlägg?
Som vanlig så är det roligt när ni lämnar kommentarer och synpunkter på inläggen
och även tips på sånt som ni vill se här på bloggen framöver.
Blir så mycket roligare när ni får vara delaktiga i vad som ska synas här! =D
Så ta chansen!

Ha det bäst tills nästa gång!


Kram

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Eriiza

Fina sminkningar ! =)

2011-10-31 @ 18:28:58
URL: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Eriiza

Ja, det finns nog inte så mycket man kan säga till en vän som skadar sig, bara gäller att vara där för dem när de behöver.

Har blivit mesigare och mesigare över åren. ;D

2011-10-31 @ 18:59:47
URL: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Sandra Nylander

Vilken fin blogg Johanna!

Keep up the good work!

hoppas allt är bra !

Kram

2011-11-02 @ 08:54:33
URL: http://sandranylander.blogg.se/
Postat av: Heidi

jättefina kort,nu till jul undrar jag om du kan sätta in nått med röd ögonskugga,jag brukar nämligen sminka mej med det och skulle vilja ha lite tips om jag får=)

till nyår brukar jag köra silver=)

2011-11-06 @ 22:36:47
Postat av: Louise

Hej var med och tävla om dagens blogg där alla mina 100-200 läsare kan blir din här på

http://laakinoiise.blogg.se/2011/december/dagens-blogg-lordag.html#comment

ska vi följa varandra på bloglovin?

Förlåt om du inte gillar sånna här kommentarer! :)

2011-12-03 @ 23:27:40
URL: http://laakinoiise.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej!

Jo den som heter Powdery Nut är beige/gul,

så det är den som är den gula, den är Backstage en rödbrun skugga och pollution den svarta..;)

Kramar

2011-12-16 @ 22:18:56
URL: http://tremusar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0